02 september 2008

Do not enter the dangerous!

Min første større oplevelse på vejen til Japan var mellemlandingen i Kinas nyåbnede Terminal 3 - verdens største terminal. Tre gange så stor som hele Heathrow ifølge vores kommunistiske brødre og søstre.

Det første der mødte mig var et banner med OLs slogan: One world, One dream. Jeg kunne kun tænke: One night, No sleep.

Men trods mine små øjne, kunne jeg alligevel se, at den nye OL terminal er stor og utroligt flot. Loftet er stort, buet og vælvende. Der er store haver med traditionelle kinisiske bygninger mellem butikkerne, hvor udvalgte kønne kinesiske piger står ret og venter på kunder. På WC'et og ved paskontrollen, kan man ved et klik på en knap evaluere henholdsvis rengøringen og betjentens niveau. Er det til en stor smiley? Eller fortjener spejlpudsningen kun et mellemniveau?

Jeg tror også, at nedenstående skilt var ment som en service, eller måske et kinesisk vismands råd? First lesson learned!

3 kommentarer:

  1. Hej min dejlige søs. Det er super dejligt at høre, at du kom godt derned. Jeg elsker at læse dine små indlæg. Du skriver så levende og godt krydret med Stine-humor ind imellem :)Alt er slugt råt og jeg glæder mig til næste indlæg. Knus fra din ynglings!storesøster

    SvarSlet
  2. Hej min dejlige søs. Det er super dejligt at høre, at du kom godt derned. Jeg elsker at læse dine små indlæg. Du skriver så levende og godt krydret med Stine-humor ind imellem :)Alt er slugt råt og jeg glæder mig til næste indlæg. Knus fra din ynglings!storesøster

    SvarSlet
  3. eller som de sagde i en dårlig oversættelse af en kinesisk film til engelsk - "I feel so dangerous". da ingen kunne kinesisk var det jo ikke til at viden om det var sådan hun havde det eller om hun bare var bange...

    SvarSlet