26 november 2006

Inspiration, deadlines og sult


Har i dag forsøgt at skrive på en novelle, som bestemt ingen vegne vil. Cursoren blinker ganske provokerende fra skærmen uden at flytte sig.

Endnu engang er det godt, jeg har nettet, der kan forklare mig, hvorfor inspirationen udebliver. Se bare på Steen, han har svaret - for tro pokker, at det er svært at få skrevet noget, når man ingen deadline har.

Næ nej, det skulle være som, dengang da Marx skrev sit manifest og hans børn sultede ihjel, som Vincent van Gogh, der kæmpede mod sult, fattigdom og sindsyge - en historie, der ligner Knut Hamsuns, Sult om en ung forfatter, der bliver gal af at være fattig og sulten.

Jeg er nok bare for mæt og glad - men nu blev det da til et par linjer, før jeg snupper aftensmaden i min lune stue...

1 kommentar:

  1. Hmmm. Det kender jeg godt. Der er ikke noget som en god deadline til at sparke en igang. Det er et had/kaerlighedsforhold..

    SvarSlet