02 marts 2009

ピタゴラスイッチ - kuglen er kastet

Solen står højt på en frostklar himmel. Det er lørdag. Fem legeglade voksne har sat kursen mod Eksperimentariet. For tiden kan du lege dig til viden om blandt andet strømforbrug, trafiksikkerhed og spionage. Men højdepunktet for mig er noget meget mere jordnært: En magnetplade, plastikmoduler og en glaskugle samt en håndfuld tyngdekraft. Resultatet af hårdt slid, vedholdende afvisning af mødre og deres små pus er denne kreation:


Legetøjet minder mig om en af min ungdoms yndlingsspil "The Incredible Machine". Et spil som jeg stadig jæger en værdi efterfølger af.

Jeg har fundet flere ganske underholdende konstruktionsspil (der dog ikke alle omfatter at bygge med hverdagsting). Bridge builder handler om at bygge broer (sjovere end det lyder). Du kan prøve en del forskellige scenarier med ufremkommelige kløfter og med så få klik som muligt bygge en bro samt teste den ved at lade et tog passere konstruktionen.

Men du behøver ikke downloads eller at købe legetøj for at kunne konstruere fantastiske baner. Hvis du tør, så er her 18 minutters inspiration. Men vær beredt: Dit hjemlige indretning kan tage vedvarende skade, hvis du bliver inspireret:


PythagoraSwitch - Watch more

1 kommentar:

  1. Sikke minder - jeg har spillet noget der minder meget om the incredible machine - men det så lidt anderledes ud. Og hvor er "inspirations videoen" fed.

    SvarSlet