03 februar 2009

GPS Gaming

Dette er et eksempel fra England på GPS gaming.



Jeg arbejder med lokalitetsbaserede spil i min Ph.D og dette er bestemt interessant i forhold til at skabe en generisk platform, hvor mange forskellige typer af spil kan købes og spilles alle steder til alle tider. Fleksibelt bestemt.

Det bliver interessant at følge udviklingen af spil til platformen! Hvilken type af spil vil kunne anvende platformens muligheder på en interessant måde? Man kan frygte at der vil komme en række kendte spil, der blot har fået hakket en hæl og klippet en tå, sådan som det ofte sker med spændende platforme.

3 kommentarer:

  1. Hej Stine,
    din facebook update ledte mig her til din blog. Spændende læsning.
    Bliver en teknologi som denne her egentlig anvendt i markedsføringen af digitale produkter? Kunne man (fx som pladeselskab) smide ikke appelsiner, men musik i digitalt format ud i det virtuelle rum? Dem, der når dem først, får dem med det samme downloadet på mobilen. Det ville jeg i hvert fald deltage i :-)
    Det er selvfølgelig nok ikke lige den slags "spil" du efterlyser...

    SvarSlet
  2. Man synes de har været lidt hurtigt ude med at smide platformen på markedet. En lidt længere udviklingsperiode så de faktisk havde nogle interessante spil at tilbyde, og jeg kunne være interesseret. Nu risikerer det bare at blive en af de der teknologier der popper op og glemmes igen.

    SvarSlet
  3. Tak for kommentarerne :)

    Niels: Jeg har ikke set denne slags spil anvendt i markedsføringssammenhæng. Men jeg tror bestemt, at det vil være interessant som markedsføringskanal også. Umiddelbart er jeg mest interesseret i, hvordan vi kan udvikle interessante spil på disse nye mere "fysiske platforme" uanset formål.

    Jacob: Jeg er helt enig. De har ikke vist udviklet et "killer-spil", der overbeviser (mig) om, at jeg vil købe mig ind i denne platform. Det er en skam, at de ikke har haft bedre idéer end "fruitfarm". Gad vide om CD-afspilleren havde vundet indpas, hvis den eneste CD man kunne købe dertil var Troels Trier og Rebekka Brüel... Omvendt er det nærmest gratis at prøve spillet, så jeg håber, de kan få inspiration til mere eksperimenterende produktioner fremover.

    SvarSlet